NAC Rally Team na starcie Columna Medica Rajd Safari 2018

2018-05-25

Ich głównym celem w tegorocznym sezonie jest nowy maraton Jeana-Louisa Schlessera – Turkmen Desert Race, który odbędzie się we wrześniu. By dobrze się do niego przygotować, Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz planują wziąć udział w kilku rundach Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Pierwszym rajdem w kalendarzu zespołu NAC Rally Team jest Columna Medica Rajd Safari, który już w ten weekend rozegrany zostanie na terenie Poligonu Drawskiego.

– W tym roku nie bierzemy udziału w walce o zwycięstwo w pełnym cyklu RMPST, a starty w wybranych rundach traktujemy jako okazję do szlifowania formy i testowania auta – mówi Paweł Molgo. – To nie oznacza, że będziemy jechać w tempie spacerowym – wręcz przeciwnie: nie zamierzamy odpuszczać, ale pozostawimy sobie margines bezpieczeństwa, nie stawiając wszystkiego na jedną szalę. Zapowiada się piękna pogoda, która zwiastuje przyjemne zawody i fajną zabawę. Ze sportowego punktu widzenia wolałbym jednak deszcz, który sprawiłby, że warunki na trasie byłyby mniej przewidywalne, a przez to rywalizacja stałaby się atrakcyjniejsza.

Zdaniem Pawła Molgo uplasowanie się w pierwszej trójce zawodów będzie niełatwym zadaniem, bowiem obsada rajdu jest bardzo mocna, a trzej kierowcy: Marcin Łukaszewski, Mirek Zapletal i Michał Małuszyński mają duży apetyt na zwycięstwo w końcowej klasyfikacji mistrzostw. – Ale kto wie? Gdzie trzech się bije, tam może... czwarty skorzysta? – śmieje się zdobywca mistrzowskich laurów w latach 2014 i 2015.

W roli pilota Pawła Molgo tradycyjnie wystąpi Janusz Jandrowicz, a ich bronią na rajdowych trasach będzie Toyota Hilux, którą przygotował do zawodów serwis Maćka Martona. W trakcie zimowej przerwy samochód poddany został kompleksowej renowacji, a pod jego maską zawitał nowy silnik. – Toyota jest w doskonałej formie, ale zdajemy sobie sprawę, że Peugeota z niej nie uczynimy – mówi Paweł Molgo. – Trudno ją porównywać do najnowszych konstrukcji naszych głównych konkurentów – na przykład MINI All4 Racing, które jest autem z innej ligi. Jej podstawowym ograniczeniem jest sztywny tylny mostsprawiający, że na dużych nierównościach poruszamy się wolniej od najszybszych rywali. Ale oczywiście Toyota nadal jest świetnym autem, dającym wiele frajdy podczas jazdy. Najlepiej odnajduje się na dłuższych, wieloetapowych rajdach, gdzie walczy się o minuty czy nawet godziny. Na krótkich i piekielnie szybkich zawodach w kraju liczy się każda sekunda. 

Columna Medica Rajd Safari to jeden z etapów przygotowań zespołu NAC Rally Team do wrześniowego startu w maratonie Turkmen Desert Race. Polacy gustują w tego typu zawodach, czerpiąc satysfakcję z rywalizacji z zawodnikami ze światowej ekstraklasy i ścigania się w egzotycznych krainach. – Zagranicą zawsze staramy się godnie zaprezentować i walczyć o jak najwyższe lokaty – mówi Paweł Molgo. – Rajd w Turkmenistanie, choć odbędzie się po raz pierwszy, doskonale się zapowiada, a wymaga o wiele mniejszego budżetu od Dakaru, który staje się coraz mniej atrakcyjny. Uwielbiam nowe wyzwania! 

Jednocześnie szefowi NAC Rally Team trudno odmówić konsekwencji. W sezonie 2019 zamierza po raz trzeci powrócić na rajd East African Safari Classic Rally, który łączy jego dwie pasje: off-road i motoryzację klasyczną. W zawodach organizowanych na terenach Kenii oraz Tanzanii planuje wystartować jednym z dwóch przygotowywanych obecnie aut: Mercedesie 350 SLC lub Porsche w wersji safari.