Paweł Molgo
Polski przedsiębiorca i kierowca rajdowy z Warszawy. Wielokrotny medalista Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, uczestnik rajdów terenowych i klasycznych w Polsce i na świecie, kolekcjoner samochodów zabytkowych, gospodarz Polskiego Konkursu Elegancji, unikalnego wydarzenia nawiązującego do przedwojennej tradycji, które co roku od 2020 r. organizowane jest w ogrodach Pałacu Rozalin pod Warszawą. Dwukrotnie wygrywał klasyfikację generalną RMPST (2014, 2015, zdobywał tytuł mistrza Polski grupy T1 (2014, 2015). W roku 2011 został mistrzem Polski oraz wicemistrzem Europy Centralnej (FIA CEZ) w grupie aut seryjnych (T2). W grupie T2 zwyciężył maraton Africa Eco Race 2015 i zajął 2. miejsce w rajdzie OiLibya Rally of Morocco 2013. Dwukrotnie brał udział w maratonie Silk Way Rally (2012, 2016), stanął również na starcie pierwszej edycji Turkmen Desert Race (2017). Sześciokrotnie uczestniczył w Rallye Monte Carlo Historique (2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2023), a trzykrotnie w afrykańskim maratonie terenowym East Africa Safari Classic Rally (2015, 2017, 2023). Wywalczył 10. lokatę w debiutanckim starcie w Maroc Historic Rally 2022, by rok później uplasować się na miejscu 6. Zespół NAC Rally Team, którego jest założycielem i liderem, pięciokrotnie zdobywał tytuł najlepszej drużyny sponsorskiej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (2011, 2020, 2021, 2022, 2023).
Największe sukcesy:
2. miejsce – Wicemistrzostwo Polski RMPST w grupie T1 2019
1. miejsce – Mistrzostwo Polski i Czech RMPST w klasyfikacji generalnej 2015
1. miejsce – Mistrzostwo Polski i Czech RMPST w klasie T1 2015
1. miejsce w grupie T2 w Africa Eco Race 2015
1. miejsce – Mistrzostwo Polski i Czech RMPST w klasyfikacji generalnej 2014
1. miejsce – Mistrzostwo PolskiRMPST w grupie T1 2014
2. miejsce w Rajdzie OiLibya Rally of Morocco 2013
1. miejsce w Pucharze Polski Cross Country 2011
2. miejsce – Wicemistrzostwo Europy Centralnej w FIA CEZ 2011
1. miejsce – Mistrzostwo Polski RMPST w grupie T2 2011
2. miejsce w klasie advanced w RMF Morocco Challenge 2010
2. miejsce w klasyfikacji generalnej w Poland Trophy 2010
Paweł Molgo: Miłość do motoryzacji ma w genach. Jego ojciec był właścicielem wspaniałego niemieckiego roadstera marki Wanderer, wyprodukowanego jeszcze przed wojną. Szybkie i piękne auta towarzyszą mu więc od lat najmłodszych. Jako nastolatek kibicował zawodnikom startującym w Rajdzie Warszawskim. W wieku 18 lat został właścicielem swego pierwszego auta – Fiata 126p. W latach 80. u boku swego przyjaciela, a później znakomitego kierowcy Pawła Przybylskiego, stawiał pierwsze kroki w popularnych KJS-ach. Z czasem, gdy nabrał doświadczenia, zaczął pojawiać się na starcie wyżej notowanych rajdów strefowych. Przybylski, to obok Bublewicza i Kuliga, największy Polski talent rajdowy tamtych lat. Dla Pawła był nauczycielem i inspiracją do tego co wydarzyło się później. Po zdobyciu rajdowej licencji przyszedł czas na zamianę auta. Przybylski przesiadł się do przednionapędowego Renault 5 Alpine, a Molgo – do jego tańszego odpowiednika, czyli jugosłowiańskiej Zastawy. Okazało się jednak, że przedni napęd zupełnie im nie odpowiadał. Przybylski powrócił do rajdówek z napędem na tył lub na wszystkie koła, a Molgo do rozkręcania biznesu. Przerwa w karierze zawodniczej Pawła Molgo trwała blisko 20 lat, przerywana sporadycznymi startami w wyścigach torowych. Przypadkowo poznany w Zakopanem miłośnik jazdy terenowej Wojtek Krupa, zabrał go na niewinną przejażdżkę w teren i… znowu się zaczęło! Zbudowaną przez Wojtka rajdówką na bazie Suzuki Vitara spróbował swych sił w rajdzie przeprawowym, ale powolne zmaganie się z przeszkodami nie przypadło mu wtedy do gustu. Dużo bardziej spodobało mu się ściganie z dużą prędkością po bezdrożach, którego skosztował na rajdach Poland Trophy 2010, zajmując w klasyfikacji generalnej sezonu 2. miejsce. O wszystkim ponownie zadecydował przypadek. Spotkanie z Piotrem Domownikiem, właścicielem serwisu Rally4x4.pl, który odbierał terenowe Mitsubishi Pajero, dało początek zespołowi NAC Rally Team. #NRT może poszczycić się wywalczonymi przez Pawła Molgo tytułami m.in. mistrza Polski i Czech 2014 (z Januszem Jandrowiczem), mistrza Polski grupy T2 w roku 2011 i wicemistrza Europy Centralnej FIA CEZ (z Wojtkiem Krupą). Team na swym koncie ma również m.in. wiele udanych startów w Afryce (np. OiLibya Rally of Morocco), a także w jednym z najsilniej obsadzonych rajdów na świecie Silk Way Rally (z Ernestem Góreckim). Za sprawą zakupionego w 2014 roku Nissana Navary T1 Paweł Molgo stanął na podium rajdów Baja Drawsko, Baja Carpathia i Baja Poland (w którym wywalczył 2. miejsce w klasyfikacji mistrzostw krajowych) oraz wygrał rajd Inter Cars Master Race w Nowym Sączu. Tuż przed końcem sezonu zespół wzmocniła Toyota Hilux Overdrive, która w przyszłości ma zająć miejsce Nissana jako podstawowej T-jedynki. Na finałowej rundzie RMPST 2014, rajdzie Baja Inter Cars w Żaganiu, Paweł Molgo w parze z Januszem Jandrowiczem, wywalczyli 4. miejsce, przypieczętowując swoje zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 2014. Wraz z pasją off-roadową odżyło zamiłowanie do klasycznych samochodów sportowych. Za kierownicą Polskiego Fiata 125p stawał na starcie m.in. Historycznego Rajdu Polski, Rajdu Barbórki, Historycznym Rajdzie Monte Carlo. Z kolei rajdowym Porsche 911 SC w wyścigach torowych z cyklu Classic Cup, rajdach w Maroku i Kenii – East African Safari Classic Rally. NAC Rally Team nieustannie wyznacza sobie nowe, ambitne wyzwania, które dowodzą jego profesjonalizmu i są świadectwem sportowego rozwoju.