Team
NAC Rally Team to zespół, który powstał z pasji do motoryzacji. Jego członkowie to grupa doskonałych kierowców, pilotów oraz mechaników, którzy mają na swoim koncie ogromne sukcesy zarówno na polskiej, jak i europejskiej scenie rajdowej. Mogą oni poszczycić się najwyższymi osiągnięciami, m.in. Mistrzostwem Polski RMPST 2011, 2014 i 2015
Paweł MOLGO
Polski przedsiębiorca i kierowca rajdowy z Warszawy. Wielokrotny medalista Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, uczestnik rajdów terenowych i klasycznych w Polsce i na świecie, kolekcjoner samochodów zabytkowych, gospodarz Polskiego Konkursu Elegancji, unikalnego wydarzenia nawiązującego do przedwojennej tradycji, które co roku od 2020 r. organizowane jest w ogrodach Pałacu Rozalin pod Warszawą. Dwukrotnie wygrywał klasyfikację generalną RMPST (2014, 2015, zdobywał tytuł mistrza Polski grupy T1 (2014, 2015). W roku 2011 został mistrzem Polski oraz wicemistrzem Europy Centralnej (FIA CEZ) w grupie aut seryjnych (T2). W grupie T2 zwyciężył maraton Africa Eco Race 2015 i zajął 2. miejsce w rajdzie OiLibya Rally of Morocco 2013. Dwukrotnie brał udział w maratonie Silk Way Rally (2012, 2016), stanął również na starcie pierwszej edycji Turkmen Desert Race (2017). Sześciokrotnie uczestniczył w Rallye Monte Carlo Historique (2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2023), a trzykrotnie w afrykańskim maratonie terenowym East Africa Safari Classic Rally (2015, 2017, 2023). Wywalczył 10. lokatę w debiutanckim starcie w Maroc Historic Rally 2022, by rok później uplasować się na miejscu 6. Zespół NAC Rally Team, którego jest założycielem i liderem, pięciokrotnie zdobywał tytuł najlepszej drużyny sponsorskiej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (2011, 2020, 2021, 2022, 2023).
Największe sukcesy:
2. miejsce – Wicemistrzostwo Polski RMPST w grupie T1 2019
1. miejsce – Mistrzostwo Polski i Czech RMPST w klasyfikacji generalnej 2015
1. miejsce – Mistrzostwo Polski i Czech RMPST w klasie T1 2015
1. miejsce w grupie T2 w Africa Eco Race 2015
1. miejsce – Mistrzostwo Polski i Czech RMPST w klasyfikacji generalnej 2014
1. miejsce – Mistrzostwo PolskiRMPST w grupie T1 2014
2. miejsce w Rajdzie OiLibya Rally of Morocco 2013
1. miejsce w Pucharze Polski Cross Country 2011
2. miejsce – Wicemistrzostwo Europy Centralnej w FIA CEZ 2011
1. miejsce – Mistrzostwo Polski RMPST w grupie T2 2011
2. miejsce w klasie advanced w RMF Morocco Challenge 2010
2. miejsce w klasyfikacji generalnej w Poland Trophy 2010
Rafał MARTON
Polski pilot rajdowy, wielokrotny zdobywca tytułu Mistrza Polski. Jest legendą i wielokrotnym uczestnikiem Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Mistrzostw Europy i zawodów Pucharu Świata Cross–Country. Jako pierwszy Polak startował w Rajdzie Dakar na 3 kontynentach – Afryka, Ameryka Południowa, Azja, w trzech rożnych kategoriach (samochód, ciężarówka, UTV). 15 startów w Rajd Dakar (2002, 2003, 2004, 2007, 2008, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2019, 2020, 2021).
Najwyższe pozycje: 8 miejsce – Klasyfikacja Generalna T4 – 2021 (Marek Goczał), 13 miejsce – Klasyfikacja Generalna T1 – 2013 (Adam Małysz), 15 miejsce – Klasyfikacja Generalna T1 – 2015 (Adam Małysz). Silk Way : 3 miejsce – Klasyfikacja Generalna T1 – 2012 (Miroslav Zapletal). Rajd Kapadocji: 2 miejsce – Klasyfikacja Generalna T1 – 2012 (Łukasz Komornicki).
W 2013 został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polski.
Maciek MARTON
Maciej Marton to znakomity polski pilot rajdowy, który swoją karierę budował z pasją i zaangażowaniem, co zaowocowało sukcesami na światowej scenie rajdowej. Jego przygoda z rajdami zaczęła się w młodym wieku, a inspiracją był jego ojciec, Rafał Marton, który również jest utytułowanym pilotem rajdowym. Już jako młody chłopak, Maciej miał okazję obserwować pierwsze starty ojca w rajdzie Dakar, co rozbudziło w nim miłość do motorsportu. Ma ponad 120 rajdów na światowym poziomie, nieliczona ilość sukcesów i współpraca z najlepszymi w swoim fachu. Maciej Marton, który na dobre zajął miejsce na fotelu pilota u boku Pawła Molgo, nie zamierza zwalniać tempa i celuje bardzo wysoko.
Kariera Macieja Martona nabrała tempa w 2010 roku, kiedy to zadebiutował jako pilot w rajdzie terenowym w Maroko. Po tym udanym debiucie szybko związał się z czołowymi zawodnikami i zespołami rajdowymi, takimi jak Offroadsport, gdzie zdobywał cenne doświadczenie u boku wybitnych kierowców. Jego umiejętności i precyzja w nawigacji doprowadziły do licznych sukcesów, w tym do zwycięstw w prestiżowych rajdach, jak Baja Poland, Baja Portalegre, Andalucia Rally, Abu Dhabi Desert Challenge, Silk Way Rally, Africa Eco Race, East African Safari Classic Rally i wiele wiele innych.
Maciej Marton reprezentując #NRT odnosił również sukcesy jako pilot w międzynarodowych zawodach takich jak Dakar, gdzie regularnie zajmował miejsca na podium w kategorii SSV (Side-by-Side Vehicle). Jego współpraca z takimi kierowcami jak Aron Domżała czy Marek Goczał przyniosła wiele imponujących wyników, w tym trzecie miejsce w kategorii T4 na Dakarze 2023 oraz zwycięstwo w klasie T3 w Rallye du Maroc 2023.
Maciej Marton, poprzez swoje osiągnięcia, udowadnia, że jest jednym z najlepszych pilotów rajdowych w Polsce. Jest też szefem zespołu serwisowego MOON SPORT, który przygotowuje samochody NAC Rally Team do startów, a także obsługuje czołowe zespoły rajdowe i wyścigowe w Europie i na świecie.
Janusz JANDROWICZ
Janusz Jandrowicz, choć nie jest zawodowym kierowcą, ma na swoim koncie ponad półtora miliona kilometrów. Pokonał je głównie w Europie, ale również w Australii i Afryce. Jego pasja do prowadzenia samochodu jest ogromna, lecz równie wielką przyjemność czerpie z nawigowania, w czym jest prawdziwym mistrzem. Jako pilot NAC Rally Team zdobył tytuły mistrza Polski RMPST w 2007 i 2014 roku.
Samochody zawsze przyciągały Janusza jak magnes. Już dzień po ukończeniu 17. roku życia zdobył prawo jazdy i od tego momentu jego osobisty licznik kilometrów zaczął kręcić się w zawrotnym tempie. W młodości przemierzał całą Europę w poszukiwaniu najlepszych stoków narciarskich. Na jednym z wakacyjnych wypadów do Norwegii, razem z kolegami ze studiów, potrafił nowiutkim autem z wypożyczalni przejechać w trzy dni aż pięć tysięcy kilometrów, co wprawiło właściciela firmy w bezgraniczne zdumienie.
Mimo iż na co dzień dużo czasu spędza za kierownicą z powodu częstych podróży służbowych, na wczasy najchętniej wyjeżdża własnym autem z przyczepą. Po dotarciu na kemping, „domek na kółkach” służy mu jako baza wypadowa, a samochodem zwiedza wraz z rodziną i przyjaciółmi urokliwe zakątki świata.
Piotr DOMOWNIK
Piotr Domownik, pasjonat motoryzacji, zafascynowany jest rzadkimi i niekonwencjonalnymi rozwiązaniami w tej dziedzinie. Zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Polski Samochodów Terenowych, startując własnoręcznie zbudowanym „Pająkiem” z niezależnym zawieszeniem o imponującym skoku 40 cm. Na wakacje z rodziną wybiera się odremontowanym Volkswagenem „ogórkiem”, który niedługo skończy 40 lat. W Warszawie najchętniej jeździłby Toyotą Crown z 1980 roku, mimo jej dużego zużycia paliwa. Na rajdach terenowych obecnie startuje ciężarówką Unimog, wyróżniającą się wzrostem i charakterem na tle rywali. Jego marzeniem jest udział w rajdzie Dakar, najlepiej w jego afrykańskiej wersji.
Motoryzacyjna przygoda Piotra zaczęła się już w młodości, gdy bez wiedzy rodziców jeździł po Ursynowie Małym Fiatem wuja. Jego pierwszym własnym samochodem była Mazda 626 coupe, co zapoczątkowało jego sympatię do japońskich aut. W czasach studenckich, podczas rocznego pobytu w Hiszpanii, Piotr przeżył swoją pierwszą off-roadową podróż Suzuki LJ80, co zapoczątkowało jego miłość do maratonów off-roadowych. Po powrocie z Hiszpanii próbował swoich sił w eliminacjach do Camel Trophy, gdzie doszedł do finałowej czwórki.
Kilka kolejnych lat poświęcił na budowę firmy i realizację swoich unikalnych motoryzacyjnych pasji. W 2003 roku postanowił spróbować swoich sił w rajdach terenowych w Polsce, startując początkowo Subaru Leone, a następnie „Pająkiem”, który przyniósł mu tytuł mistrzowski w 2007 roku.
Wraz z wprowadzeniem nowych przepisów FIA, Piotr rozpoczął budowę dwóch Mitsubishi Pajero, które zdominowały Dakar. W ten sposób powstał NAC Rally Team, w którym Paweł Molgo zdobył tytuł mistrza Polski grupy T2 i wicemistrza Europy Centralnej FIA CEZ. Sam Piotr startuje obecnie Unimogiem U400, ciesząc się każdą chwilą spędzoną za jego kierownicą.
Piotr dwukrotnie obserwował badania techniczne rajdu Dakar i uczestniczył w maratonach terenowych w Afryce i Rosji. W 2012 roku wraz z Beatą Sadowską i Jarosławem Kazberukiem dotarł Unimogiem do mety rajdu Silk Way Rally, a także dwukrotnie ukończył maraton OiLibya Rally of Morocco. Jego fascynacja rajdami cross-country wynika z ich wieloaspektowości oraz pięknych miejsc i krajobrazów, które można pokonać dzięki motoryzacji. Jego miłość do Afryki i Dakaru pozostaje niezmienna, a nadchodzące starty w Africa Race oraz East African Safari Classic Rally są spełnieniem jego marzeń.
Ernest GÓRECKI
Ernest Górecki swoje pierwsze kroki w off-roadzie stawiał, dosłownie, w błocie. Kilkanaście lat temu, wraz ze swoim tatą Robertem, rozpoczął swoją przygodę w rajdach przeprawowych, startując przebudowanym Land Roverem 110 w wersji pick-up. Z każdym kolejnym startem zyskiwali doświadczenie i szybko zaczęli odnosić sukcesy. Jednym z najbardziej pamiętnych wydarzeń było 36-godzinne zmaganie w Expedycji Kaszubia, gdzie rodzinna załoga Góreckich rywalizowała z najlepszymi polskimi ekipami, często z sukcesem.
Występ w rajdzie Berlin-Wrocław 2005 okazał się punktem zwrotnym. Tygodniowy maraton wymagał od zawodników nie tylko umiejętności radzenia sobie w ekstremalnych warunkach terenowych, ale również talentu do szybkiej jazdy cross-country. To właśnie wtedy narodziła się nowa pasja rodziny Góreckich. Zamiana dzielnego Defendera na rączego Tomcata w następnym sezonie otworzyła przed nimi nowe możliwości. Wzięli udział w maratonach organizowanych w Afryce, takich jak marokański Touareg Rally i tunezyjski El Chott.
Spełnienie marzenia o starcie w rajdzie Dakar nadeszło w styczniu 2007 roku. Choć osiągnięcie mety zostało pokrzyżowane przez nagłą chorobę Roberta, który musiał być ewakuowany helikopterem medycznym z trasy, Ernest nie poddał się. Samodzielnie pokonał kilkaset kilometrów mauretańskiej pustyni, dowodząc swojego determinacji i niezłomnego ducha.
Ojciec i syn od lat z zaangażowaniem rozwijają swoją pasję do off-roadu. Już w debiutanckim sezonie 2005 zajmowali czołowe lokaty w trudnych rajdach przeprawowych, takich jak Expedycja Kaszubia, gdzie po czterech rundach zajęli trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Równocześnie z Albertem i Michałem zaczęli startować w szybkościowych rajdach terenowych, zdobywając 31. miejsce w rajdzie Berlin-Wrocław 2005 i drugą pozycję w 12-godzinnym rajdzie Harenda 24 Trophy.
Sezon 2006 przyniósł kolejne sukcesy. Dwukrotnie zwyciężali 6-godzinne rundy maratonu H-6 Izery Trophy. W marokańskim rajdzie Tuareg Rallye zajęli szóste miejsce, podobnie jak w tunezyjskim El Chott, a w kultowym rajdzie Berlin-Wrocław uplasowali się na jedenastej pozycji.
Wraz z Albertem Gryszczukiem i Jarosławem Kazberukiem, startując bliźniaczym Land Roverem, wzięli udział w rajdzie Dakar 2007. Niestety, na siódmym etapie poważna infekcja bakteryjna płuc zmusiła Roberta do wycofania się z dalszej jazdy. Mimo to, marzenie o dotarciu do mety Dakaru nie opuściło Roberta i Ernesta.
W listopadzie 2007 obaj uczestniczyli w Tunezji w pustynnych testach swojego nowego Discovery 3, którym planowali stanąć na starcie rajdu Lizbona-Dakar 2008. Ich przygoda z off-roadem jest nieustannie żywa, a każda nowa trasa to kolejne wyzwanie i okazja do spełniania marzeń.
Ernest Górecki ściga się też w zespole z Pascalem Brodnickim. Zwyciężyli kilkukrotnie w Pucharze Dacii Duster, w tym w Rajdzie Polskie Safari w 2019 roku.