Poligon testowy – NAC Rally Team na starcie Carmont Baja Drawsko 2016
Najlepsza załoga dwo?ch ostatnich sezono?w Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodo?w Terenowych, czy Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz, w pia?tek stanie na starcie rajdu Carmont Baja Drawsko (1-2 kwietnia), kto?ry zainauguruje nowy sezon RMPST. Zawodnicy NAC Rally Team w tym roku nie zamierzaja? jednak walczyc? w obronie tytułu mistrzowskiego. Zawody na drawskim poligonie maja? byc? egzaminem dla Toyoty Land Cruiser T2, kto?ra? w lipcu wystartuja? w rajdzie Silk Way Rally.
Terenowemu supermaratonowi z Moskwy do Pekinu zespo?ł NAC Rally Team podporza?dkował swo?j cały sezon startowy. Wyzwanie, jakim be?dzie pokonanie trasy o długos?ci prawie 10 tysie?cy kilometro?w, wioda?cej przez bezdroz?a Rosji, Kazachstanu i Chin oraz rywalizacja z najlepszymi zawodnikami cross-country na s?wiecie, wymaga drobiazgowych przygotowan?, rozbudowanej logistyki i niemałego budz?etu. – Dlatego, zamiast łapac? wiele srok za ogon, postanowilis?my w pełni skoncentrowac? sie? na starcie w Silk Way Rally – mo?wi Paweł Molgo. – Okazja wyste?pu w takim rajdzie moz?e juz? sie? nie powto?rzyc?. W Drawsku zamierzamy wie?c porza?dnie „wytrza?s?c?” nasze auto, kto?re przeszło ostatnia? kompleksowa? renowacje?. Ponad 300 kilometro?w oesowych powinno ujawnic? wszelkie słabos?ci, kto?rych chcielibys?my unikna?c? w lipcu.
Po ogromnym sukcesie, jakim było zwycie?stwo w grupie aut seryjnych odniesione przez Pawła Molgo i Ernesta Go?reckiego w rajdzie Africa Eco Race 2015, Toyota Land Cruiser została rozebrana do „ostatniej s?rubki” i pieczołowicie przegla?dnie?ta. W skrzyni biego?w wymieniono łoz?yska, klatka otrzymała kilka dodatkowych spawo?w, zamontowano nowe sprze?gło i wahacze, a amortyzatory przeszły renowacje? w siedzibie francuskiej firmy Donerre. Afrykan?ski rajd udowodnił, z?e Toyota jest bardzo dzielnym i niezawodnym autem. Wyste?puja?ce wo?wczas drobne problemy z elektryka? zostały obecnie wyeliminowane dzie?ki przeniesieniu kluczowych podzespoło?w w lepiej chronione miejsca. Nowos?c? stanowia? dodatkowe reflektory na dachu, kto?re moga? byc? pomocne na najdłuz?szych etapach maraton?skich lipcowego rajdu. Zespo?ł czeka juz? tylko na dostawe? opon oraz na skrzynie? biego?w do serwisowego Unimoga, kto?ra wro?ci niebawem z przegla?du w Niemczech.
– Nasz samocho?d jest wcia?z? stosunkowo nowy i mało wyeksploatowany – mo?wi Paweł Molgo. – Na liczniku ma dopiero 13 tysie?cy kilometro?w, kto?re pokonalis?my na dwo?ch rajdach w Afryce i jednym w Polsce. Dysponuja?c taka? rajdo?wka?, az? z?al byłoby nie podja?c? kolejnego ogromnego wyzwania, jakim jest rajd Silk Way Rally. Zwycie?stwo odniesione w AER 2015 dodatkowo nas mobilizuje. Naszym najwaz?niejszym celem be?dzie oczywis?cie osia?gnie?cie mety w Pekinie, ale jestes?my ro?wniez? s?wiadomi własnej wartos?ci i nie zamierzamy tanio sprzedac? sko?ry, choc? wiemy, z?e rywalizacja, zwłaszcza z miejscowymi kierowcami, łatwa nie be?dzie.
Po powrocie z Chin Paweł Molgo nie wyklucza startu w Baja Poland – sierpniowej rundzie RMPST, kto?ra zaliczana jest ro?wniez? do cyklu Pucharu S?wiata FIA. W Szczecinie polscy kibice mieliby wie?c okazje? zobaczyc? ponownie załoge? NAC Rally Team za kierownica? Toyoty Hilux T1, kto?ra? wywalczyli w ubiegłym roku tytuł mistrzowski.