Seryjni zwycięzcy. Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz wygrywają Carmont Baja Drawsko 2016 w grupie aut seryjnych
Zamiana Toyoty Hilux T1, kto?ra? dwukrotnie w ostatnich latach zwycie?z?ali Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodo?w Terenowych, na Toyote? Land Cruiser T2 nie wywarła na nich z?adnego wraz?enia. Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz zno?w stane?li na najwyz?szym stopniu podium – w rajdzie Carmont Baja Drawsko zwycie?z?yli w grupie aut seryjnych.
Dla zawodniko?w NAC Rally Team zawody rozegrane na drawskim poligonie miały byc? jedynie treningiem i zarazem sprawdzianem ich auta przed startem w lipcowym maratonie Silk Way Rally. Egzamin wypadł nadspodziewanie dobrze, a jego wyniki zaskoczyły nawet sama? załoge?.
– Poszło idealnie, bo wygralis?my grupe? T2, a… nie mielis?my tego w planie – mo?wi Paweł Molgo. – I mo?wie? to bez z?adnej kokieterii. Nie zakładalis?my walki o czołowe pozycje, maja?c s?wiadomos?c?, z?e startujemy autem, kto?rego przeznaczeniem nie sa? trasy mistrzostw Polski, lecz długie, maraton?skie odcinki na pustyni. Okazało sie? jednak, z?e nasza Toyota Land Cruiser na drawskim poligonie czuje sie? ro?wnie znakomicie jak na afrykan?skich wydmach. Wynik uwaz?am za rewelacyjny. Auto zdało egzamin, my ro?wniez? nie zawiedlis?my, co oznacza – przynajmniej w teorii – z?e jestes?my przygotowani do startu w Silk Way Rally 2016.
Na zawodach w Drawsku Pomorskim u Pawła Molgo i Janusza Jandrowicza odz?yła pamie?c? czaso?w, gdy s?cigali sie? seryjnym Pajero. W roku 2011 sie?gne?li po mistrzostwo Polski grupy T2, co zache?ciło ich po?z?niej do zmiany auta i przejs?cia do grupy T1, w kto?rej rywalizuja? rajdo?wki o wiele mocniejsze i szybsze. Od tego czasu Land Cruiserem T2 startuja? juz? tylko okazjonalnie – ostatnio ponad rok temu w bardzo dla nich udanym maratonie Africa Eco Race.
– Mimo długiej przerwy okazało sie?, z?e nie zapomnielis?my, jak jez?dzi sie? autem grupy T2 – us?miecha sie? Molgo. – Co wie?cej zdobyte przez nas w ostatnim czasie dos?wiadczenie w s?ciganiu sie? w grupie T1 dzisiaj procentuje: to co kiedys? wydawało mi sie? niemoz?liwe za kierownica? seryjnego auta, stało sie? wykonalne. Nasz Land Cruiser dobrze znosi ostrzejsza? jazde?, s?wietnie sie? sprawuje zaro?wno na piasku, jak i na prostych. Troche? trudno mu sie skre?ca: jest dos?c? cie?z?ki, ma spora? bezwładnos?c?, wie?c z opo?z?nieniem reaguje na ruchy kierownicy. W Hiluxie T1 w zasadzie w kaz?dej chwili moz?na skorygowac? tor jazdy, natomiast w Land Cruiserze T2 decyzje nalez?y podejmowac? znacznie wczes?niej. W trakcie rajdu starałem sie? wie?c utrzymywac? ro?wne tempo i tylko w jednym momencie poczułem, z?e jedziemy na granicy ryzyka.
Zdany na pia?tke? egzamin w Drawsku pozwala ogłosic? gotowos?c? startowa? zespołu NAC Rally Team przed Silk Way Rally 2016. Przed wyjazdem do Moskwy Toyota zostanie jeszcze raz rozkre?cona i przejrzana przez mechaniko?w, a naste?pnie na nowo złoz?ona. – Przed nami jeszcze trzy miesia?ce przygotowan? do startu – mo?wi Paweł Molgo. – O samocho?d i serwis jestem juz? spokojny. Teraz zajmiemy sie? logistyka? i… kondycja? załogi. W najbliz?szym czasie zamierzam wie?cej c?wiczyc? i zrzucic? troche? wagi. Dwutygodniowy maraton z Moskwy do Pekinu to najwie?ksze wyzwanie w mojej karierze sportowej i zamierzam byc? do niego w stu procentach przygotowany.