My name is Tracz. Andrzej Tracz
Jest byłym z?ołnierzem zawodowym rozpoznania, dzie?ki czemu potrafi profesjonalnie podsłuchiwac?, zna alfabet Morse’a i jes?li trzeba, za pomoca? małego radyjka nawia?z?e ła?cznos?c? z Nowym Jorkiem. Nie lubi monotonnego z?ycia, dlatego skacze ze spadochronem, eksploruje jaskinie, pływa po morzach i oceanach (jest dumnym posiadaczem wie?kszos?ci ?wodnych? patento?w). W poszukiwaniu dalszych ekstremalnych doznan? Andrzej Tracz doła?czył do zespołu serwisowego Rally4x4 obsługuja?cego NAC Rally Team, z kto?rym w lipcu wyruszy na Silk Way Rally 2016.
Samochody zawsze znajdowały sie? w centrum jego zainteresowania. Uczył sie? o nich w Technikum Mechanicznym, a wiedze? praktyczna? zdobywał w przydomowym warsztacie swego ojca, w kto?rym wraz z bratem spe?dzał całe godziny. Koledzy cenili go za prawidłowo stawiane diagnozy ? zwykle wystarczała mu jedna przejaz?dz?ka, w trakcie kto?rej uwaz?nie wsłuchiwał sie? w prace? auta, aby ocenic? rodzaj awarii czy stopien? uszkodzenia kto?regos? z mechanizmo?w. Jego oczkiem w głowie jest obecnie 26-letni Chevrolet Beretta ? auto amerykan?skie, mocne i pozbawione elektronicznych ?wodotrysko?w?. Planuje, z?e drugi egzemplarz posiadanej Beretty zamieni kiedys? w rasowego ?torowca?.
Rajdy off-roadowe to dla niego z?adna nowos?c?. Odka?d wraz z bratem został przed pie?tnastoma laty włas?cicielem GAZ-a 69, w terenie jest cze?stym gos?ciem. Opiekował sie? autami startuja?cymi w rajdach przeprawowych (Magam Trophy, Bobek Trophy czy Poland Trophy), maraton?skich (MT Rally i MT Series) oraz cross-country (RMPST). Wspo?łtworzył PatrolaY60, kto?ry finiszował na podium MT Rally, i wspo?łpracował przy budowie Patrola Y61, kto?ry wyposaz?ony został w silnik Skyline.
Dzis? skupia sie? na serwisowaniu tereno?wek NAC Rally Team, a jego debiutem w nowych barwach był wyjazd na rajd Baja Drawsko, w kto?rym Toyota Land Cruiser T2 prowadzona przez Pawła Molgo i Janusza Jandrowicza zwycie?z?yła w grupie aut seryjnych. – Pod koniec 2015 roku natrafiłem na ogłoszenie Piotr Domownika, kto?ry szukał mechaniko?w gotowych do z?ycia ?na walizkach? – opowiada. – Praca przy samochodach terenowych poła?czona z wyjazdami to cos? w sam raz dla mnie! ? pomys?lałem i tak oto rozpocze?ła sie? moja przygoda z serwisem Rally4x4.pl i z NAC Rally Team.
Jak sam przyznaje, nowa praca jest dla niego wyzwaniem i wymaga cia?głego dokształcania, tym bardziej z?e serwisanci w teamie nie maja? s?cis?le wyznaczonych specjalizacji. W kaz?dej chwili nalez?y byc? przygotowanym do zasta?pienia kolegi, poniewaz? rajdowa rzeczywistos?c? kryje mno?stwo niespodzianek. – Mam zdolnos?ci wynalazcze, lubie? kombinowac?, szukac? nowych rozwia?zan? ? mo?wi. – Ciesze? sie?, z?e moje pomysły cze?sto zyskuja? akceptacje?. Koledzy przyje?li mnie bardzo miło, che?tnie udzielaja? mi rad i mys?le?, z?e juz? tworzymy zgrana? paczke?, co na pewno be?dzie procentowało na rajdach.
Wszyscy członkowie NAC Rally Team odliczaja? dni, kto?re dziela? ich od startu w Silk Way Rally ? dwutygodniowego maratonu z Moskwy do Pekinu, w kto?rym uczestniczyc? be?da? najlepsi off- roaderzy na s?wiecie na czele ze Stephane’m Peterhanselem i Sebastienem Loebem. – Choc? zwiedziłem juz? pare? krajo?w i kontynento?w na s?wiecie, przez?yłem niejedno, czuje?, z?e czeka mnie przygoda z?ycia! – stwierdza z przekonaniem Andrzej Tracz. – Mam wraz?enie, jakbym trafił los na loterii. Teraz koncentruje? sie? na tym, by sprostac? temu wyzwaniu.