NAC Rally Team na po?łmetku East Africa Safari Classic Rally
? Startowałem w Silk Way Rally i Africa Eco Race, czyli dwo?ch z trzech najtrudniejszych maratono?w off-roadowych na s?wiecie, ale trasa East Africa Safari Classic Rally momentami jest ro?wnie cie?z?ka! Tyle z?e tam jechalis?my terenowymi autami rajdowymi, a tu 40?letnimi osobo?wkami… Ten rajd jest piekielnie trudny! ? mo?wi Piotr Domownik, kto?ry w niedzielne popołudnie wraz z Pawłem Molgo dotarł do po?łmetka zawodo?w. Poniedziałek be?dzie dla Polako?w z zespołu NAC Rally Team dniem zasłuz?onego relaksu.
Na odpoczynek nasi reprezentanci rywalizuja?cy w klasycznym Rajdzie Safari moga? sie? udac? z poczuciem dobrze spełnionego obowia?zku. W klasyfikacji czwartego etapu uplasowali sie? na znakomitym 12. miejscu, dzie?ki czemu awansowali w ?generalce? rajdu o jedno oczko ? na miejsce 16. Stac? ich byłoby na jeszcze lepszy wynik, gdyby nie utrzymuja?ce sie? problemy z wysoka? temperatura? paliwa. ? Na odcinkach przedpołudniowych samocho?d sprawuje sie? nienagannie ? opowiada Piotr Domownik. ? Gorzej dzieje sie?, gdy upał te?z?eje, a silnik jest juz? mocno nagrzany i zaczyna wtedy przerywac?. Mamy kilka pomysło?w, co zrobic? z tym fantem ? mam nadzieje?, z?e jutro znajdziemy rozwia?zanie.
Potwierdzeniem sło?w pilota załogi NAC Rally Team sa? czasy osia?gane przez nia? na kolejnych niedzielnych odcinkach specjalnych. Na dwo?ch pierwszych o długos?ci 26,55 km i 6,41 km polski Mercedes zajmował 11. lokaty, natomiast na trzecim, kto?ry został skro?cony przez organizatora ze 131 kilometro?w do niecałych 50, uplasował sie? na miejscu 16. ? Finałowy odcinek był prawdziwym koszmarem ? relacjonuje ?Domator?. ? Ogromne dziury, wielkie kamienie, zerwane mosty ? w takich warunkach trudno poruszac? sie? dobrze wyposaz?ona? tereno?wka?, a co dopiero s?cigac? sie? autem z nape?dem na jedna? os?, w dodatku z kaprysza?cym silnikiem. Gdybys?my mieli jednak pokonac? go w całos?ci, zapewne połowa uczestniko?w nie dotarłaby do mety.
Szybka jazda Pawła Molgo i Piotra Domownika pozwala im celowac? w czołowa? dziesia?tke? rajdu, do kto?rej traca? tylko 25 minut. Naprawione auto z pewnos?cia? zwie?kszy ich szanse na osia?gnie?cie tego celu. Gdyby jednak zagadki nie udało sie? rozwia?zac?, Polacy maja? przygotowany plan B. ? Be?dziemy wo?wczas starali sie? nadrabiac? dos?wiadczeniem i logistyka? ? mo?wi Piotr Domownik. ? Moz?emy na przykład cze?s?ciej tankowac?, aby mo?c korzystac? z zimnego paliwa. Po?ki co cieszymy sie? z dotarcia do po?łmetka, co jest juz? duz?ym wyczynem ? w odro?z?nieniu od poprzedniej edycji rajdu, tym razem Mercedes pozwala nam walczyc? jak ro?wny z ro?wnym z czołowymi załogami. Oby tak dalej!