Morderczy maraton ? załoga NAC Rally Team awansuje w klasyfikacji East African Safari Classic Rally
Po zasłuz?onym dniu odpoczynku zawodnicy biora?cy udział w klasycznym Rajdzie Safari ? East African Safari Classic Rally ? rozpocze?li we wtorek druga?, czterodniowa? faze? rywalizacji. Na V etapie organizatorzy zafundowali im bardzo trudne trzy oesy, w tym jeden 155?kilometrowy na terenie Tanzanii o charakterze maratonu. W rezultacie zmienił sie? lider rajdu, kto?rym został Brytyjczyk Richard Jackson w Porsche 911. Znakomita jazda, a w efekcie 14. lokata załogi NAC Rally Team w klasyfikacji dnia pozwoliła im awansowac? na 13. miejsce w generalce zawodo?w.
? To był bardzo trudny dzien?, jeden z najtrudniejszych w całym rajdzie ? komentuje Paweł Molgo, szef zespołu NAC Rally Team. ? Cieszymy sie?, z?e udało nam sie? przed nim rozprawic? z problemem gotuja?cego sie? paliwa. Serwis, a gło?wnie Piotrek Domownik wymys?lił patent z chłodnica?, kto?ry zastosowalis?my podczas dnia odpoczynku, dzie?ki czemu do rywalizacji przysta?pilis?my w pełni sprawnym autem.
We wtorek Polacy pokonali trzy oesy, z kto?rych szczego?lnie s?rodkowy, najdłuz?szy okazał sie? piekielnie trudny ? był dos?c? szybki, ale bardzo dziurawy i skrywał wiele pułapek, kto?re nie były opisane w roadbooku. ? W jego trakcie nasz biało-czerwony Mercedes 350 SLC dostał mocno w kos?c? i zacza?ł sygnalizowac? kłopoty z zawieszeniem ? relacjonuje Paweł Molgo. ? Na koniec dnia nasz serwis wymienił jeden z amortyzatoro?w, kto?ry wydawał sie? najsłabszy. Jaki to przyniesie efekt, przekonamy sie? dopiero na kolejnym etapie.
Z awariami borykały sie? ro?wniez? inne ekipy, w tym załogi ze s?cisłej czoło?wki rajdu. ? Na oesie w Tanzanii niczego nie zabrakło ? opowiada Ryan Champion, pilot nowego lidera Richarda Jacksona. ? Były momenty bardzo szybkie i bardzo kre?te, a takz?e wiele sekcji trudnego off-roadu. Na jednej z nich uszkodzilis?my tylny amortyzator, przez co kolejne 40 kilometro?w bylis?my zmuszeni pokonac? wolniejszym tempem.
Kluczowym momentem dla najlepszych ekip było jednak jedno ze skrzyz?owan? na ostatnim odcinku, kto?re wielu zawodniko?w przestrzeliło. Niekto?rzy, jak Jackson i Champion zawro?cili juz? po kilkuset metrach, ale inni nadrobili nawet po kilka kilometro?w. A poniewaz? walka toczy sie? o kaz?da? sekunde?, w klasyfikacji generalnej rajdu doszło do waz?nych przetasowan?, takich jak wspomniana zmiana na fotelu lidera.
? Problemy nawigacyjne i techniczne innych zało?g spowodowały, z?e my przesune?lis?my sie? na 13. miejsce, co nas bardzo cieszy, ale przed nami sa? jeszcze trzy dni i to wcale niełatwe ? mo?wi Paweł Molgo. ? Szczego?lnie jeden z etapo?w rozgrywany w bardziej błotnistych okolicach moz?e okazac? sie? kluczowy. Nie ukrywam, z?e i my ? zawodnicy, i samocho?d ? a zwłaszcza jego zawieszenie ? odczuwamy juz? trudy rajdu. Mamy nadzieje?, z?e wytrzymamy jednak do samego kon?ca i nic niespodziewanego sie? nie wydarzy.