Pechowa trzynastka. NAC Rally Team kończy swój udział w East African Safari Classic Rally 2017
Awaria skrzyni biego?w wykluczyła niestety polska? załoge? NAC Rally Team z rywalizacji w rajdzie East African Safari Classic Rally 2017. Na trzy dni przed kon?cem maratonu Polacy zajmowali bardzo dobre 13. miejsce w klasyfikacji generalnej zawodo?w. ?Trzynastka? okazała sie? niestety dla nich pechowa…
? Juz? na pierwszym odcinku specjalnym s?rodowego, szo?stego etapu ze skrzyni biego?w zacze?ły do nas docierac? niepokoja?ce odgłosy ? relacjonuje Paweł Molgo. ? Udało nam sie? jeszcze dojechac? do mety, a po cichu liczylis?my, z?e to problem ze sprze?głem, co byłoby o wiele lepsza? wiadomos?cia?, bo mielis?my kilka jego zestawo?w w zapasie. Niestety drugiej skrzyni biego?w nie wzie?lis?my z Polski, bo czego jak czego, ale jej awarii w ogo?le sie? nie spodziewalis?my! Była to nowa przekładnia, specjalnie przygotowana na ten rajd, zmodyfikowana na potrzeby jazdy sportowej. Zapasowa wydawała sie? zupełnie zbyteczna… Moz?emy mo?wic? o pechu, bo poza skrzynia? i silnikiem wszystkie pozostałe podzespoły auta mielis?my zdublowane.
Bezradni Polacy zmuszeni byli rzucic? re?cznik. Ich gorycz powie?ksza fakt, z?e mimo taryfy, kto?ra? otrzymali za niestawienie sie? na starcie kolejnego odcinka, w klasyfikacji generalnej rajdu spadli tylko o jedno ?oczko? ? na miejsce 14. ? Niestety, skrzynia okazała sie? za słaba ? mo?wi pilot załogi i gło?wny konstruktor auta, Piotr Domownik. ? Albo my jechalis?my za szybko. Tak czy inaczej odmo?wiła posłuszen?stwa. Kon?czymy rajd w zasadzie dwa dni przed meta?. Szkoda. Włoz?yłem w ten projekt po?łtora roku z?ycia…
? Na podsumowanie przyjdzie jeszcze czas, na razie musimy ochłona?c? ? dodaje Paweł Molgo. ? Bardzo z?ałujemy, z?e nie ukon?czymy tego rajdu, zwłaszcza z?e dobrze nam szło. Cieszymy sie?, z?e pokazalis?my sie? z dobrej strony. Zrobilis?my wszystko, co w naszej mocy.
Polski Mercedes 350 SLC był prawdziwa? sensacja? zawodo?w, w kto?rym nie uste?pował pola teoretycznie o wiele szybszym od niego Porsche 911, Datsunom i Triumphom. Zawodnicy NAC Rally Team dzielnie stawiali czoła takim rajdowym sławom jak Stig Blomqvist (mistrz s?wiata WRC z 1984 roku) czy Baldev Charger (rajdowy mistrz Kenii). ? Nasz samocho?d budził podziw, staja?c w szranki z rajdo?wkami, przy kto?rych wygla?dał bardzo… skromnie ? opowiada Paweł Molgo. ? Podobnie było z zapleczem serwisowym naszego zespołu, złoz?onym tylko z dwo?ch mechaniko?w i Piotra, kto?ry po zakon?czonym oesie zakasywał re?kawy i zabierał sie? do pracy przy aucie.
Dla polskich zawodniko?w edycja 2017 East African Safari Classic Rally była ich drugim wyste?pem w kenijskim klasyku. Nie jest pewne niestety, czy za dwa lata be?da? mieli moz?liwos?c? szukac? rewanz?u. ? W obozie mo?wi sie?, z?e była to byc? moz?e ostatnia odsłona East African Safari Classic Rally, kto?ry nie be?dzie kontynuowany po tragicznej s?mierci jego dyrektora ? mo?wi szef polskiego zespołu. ? Bardzo bym tego z?ałował, a z drugiej strony tym bardziej doceniam i ciesze? sie?, z?e mogłem uczestniczyc? w tym fantastycznym wydarzeniu. Ten, kto nie przejedzie tutejszych oeso?w, nie jest w stanie sobie wyobrazic?, jak trudny jest to rajd, z jakimi przeszkodami musimy sie? zmagac?, jak szybko mkniemy po bezdroz?ach. To dla nas wielka frajda, ale wymagaja?ca duz?ego
wysiłku i pos?wie?cenia. Przeprawy przez rzeki, uskoki, dziury… ? trudno to wszystko opisac? słowami.
Polacy wracaja? do kraju w najbliz?sza? sobote?. Tymczasem na czele rajdu trwa zacie?ta rywalizacja o zwycie?stwo ? po szes?ciu etapach prowadza? Brytyjczycy Richard Jackson i Ryan Champion, kto?rzy maja? niewielka? przewage? nad mistrzami z Kenii: Baldevem Chagerem i Ravim Sonim. Straty do rywali spowodowane… awaria? skrzyni biego?w odrabia słynny Szwed Stig Blomqvist, kto?ry awansował na 6. miejsce w ?generalce?.