NAC Rally Team na starcie Baja Drawsko 2014
Minęły 2 lata od zwycięstwa Pawła Molgo i Janusza Jandrowicza (NAC Rally Team) w grupie T2 Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. W tym roku warszawski zespół znów zobaczymy na trasach mistrzostw, ale tym razem w rajdówce T1 należącej do grupy aut prototypowych. Pierwszym sprawdzianem Nissana Navary T1, który niedawno stał się jego własnością, będzie rozpoczynający się 4 kwietnia rajd Baja Drawsko.
– Sporo zmieniło się przez te 2 lata, gdy rzadko startowałem w rundach RMPST – mówi przed startem Paweł Molgo. – Na badaniach technicznych i podczas odbioru administracyjnego spotkałem wielu znajomych, ale pojawiły się również nowe twarze i nowe, ciekawe auta. W grupie T1, w której będziemy rywalizowali, stawka wydaje się bardzo mocna. Świetnym pomysłem organizatorów było zaproszenie na start ciężarówek, które będą dużą atrakcją dla kibiców.
Nissan Navara Overdrive T1, odkupiony przez NAC Rally Team od Marka Dąbrowskiego, 7. zawodnika rajdu Dakar 2014, nie wzbudził żadnych zastrzeżeń sędziów technicznych. W piątek samochód bez kłopotu zaliczył ostatnie testy, budząc dobre samopoczucie u załogi.
– Jazda Nissanem sprawia mi ogromną przyjemność! – komentuje Paweł Molgo. – Będę bardzo zadowolony, jeśli bez awarii pokonamy całą trasę rajdu i dotrzemy do mety. Mój samochód skonstruowany został z wysokiej klasy podzespołów, dzięki czemu daje przedsmak pierwszoligowego ścigania. Skłamałbym jednak, mówiąc, że świetnie już czuję auto, bo w sumie znamy się od niedawna. Różnice w porównaniu do rajdówki T2 są duże ? moje dotychczasowe auto, Toyota Land Cruiser T2 ma ogromny moment obrotowy i np. bez kłopotu pokonuje piaszczyste podjazdy, przed którymi Nissan musi się znacznie mocniej rozpędzić. Ale za to na szutrowych, krętych drogach jest niezrównany! W Drawsku zamierzamy jednak jechać rozsądnie i bez szaleństw. Przede wszystkim musimy nauczyć się nowego auta.
Do rywalizacji w Baja Drawsko 2014 zgłosiły się w sumie 73 załogi. W piątek zawodnicy zmierzą się z 7,5-kilometrowym prologiem, a sobotę i niedzielę z pięcioma odcinkami specjalnymi o łącznej długości 396 km (276 km w sobotę i 120 km w niedzielę). W sumie w trakcie całych zawodów pokonają 561 km wraz z dojazdówkami.