NAC Rally Team na starcie Rajdu Polskie Safari 2018
– Rajd Polskie Safari traktuję jako rozgrzewkę przed wrześniowym Turkmen Desert Race, co nie oznacza, że zamierzam walczyć na pół gwizdka. Damy z siebie wszystko, ograniczając jedynie nadmierne ryzyko, by nie uszkodzić auta przed wyjazdem do Turkmenistanu ? mówi Paweł Molgo przed zaplanowaną na najbliższy weekend III rundą Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych.
W Rajdzie Polskie Safari w Przasnyszu pilotem Pawła Molgo będzie Janusz Jandrowicz, z którym dwukrotnie ? w latach 2014 i 2015 ? wywalczył tytuł mistrza Polski w rajdach terenowych. Załoga NAC Rally Team stanie do walki sprawdzoną Toyotą Hilux przygotowaną do startu w serwisie Moonsport Maćka Martona.
– Mamy już za sobą testy na poligonie w Drawsku Pomorskim, które Toyota zaliczyła na piątkę z plusem – mówi Paweł Molgo. – Przy okazji miałem okazję porównać jej możliwości z nowym Fordem F-150 zbudowanym przez Mirka Zapletala, dzięki któremu mogłem poczuć na własnej skórze postęp, jaki dokonał się w myśli technologicznej stosowanej w świecie motosportu. W kabinie Forda miałem wrażenie, jakbym siedział za kierownicą minibusa oferującego doskonałą widoczność oraz wysoki komfort jazdy, który jest zasługą w pełni niezależnego zawieszenia. Hilux, który posiada sztywną tylną oś, jest bardziej bezkompromisowy ? to rasowa rajdówka, w której wszystko podporządkowane jest walce o każdą sekundę na trasie.
Toyota zespołu NAC Rally Team w Przasnyszu będzie miała niełatwe zadanie, stając w szranki ze wspomnianym powyżej Fordem Zapletala oraz MINI All4 Racing lidera klasyfikacji rocznej RMPST ? Michała Małuszyńskiego. Ponadto w grupie T1 walczyć będą BMW X5 Włodzimierza Grajka oraz Ford Ranger Roberta Kufla.
– Już nie mogę doczekać się rozpoczęcia zawodów – mówi szef NAC Rally Team. – Mocni rywale, bliska odległość od domu niewymagająca specjalnej logistyki, skondensowana formuła rywalizacji stanowią zapowiedź bardzo interesującego weekendu. Liczę na to, że tym razem powetujemy sobie ubiegłoroczne niepowodzenie, jakim była konieczność wycofania się z rajdu z powodu pechowej awarii silnika.
Rajd Polskie Safari zainauguruje 10-kilometrowy odcinek specjalny, na który zawodnicy wyjadą w sobotni wieczór. W niedzielę na off-roaderów czeka aż sześć oesów i ponad 200 kilometrów jazdy w terenie, które wyłonią zwycięzcę III rundy RMPST.