Polacy na starcie azjatyckiego ?Dakaru?. Rozpoczyna się Silk Way Rally 2016
Najlepsze załogi terenowe na s?wiecie wyrusza? w pia?tek, 8 lipca z Placu Czerwonego w Moskwie na trase? rajdu Silk Way Rally 2016. Ich celem be?dzie Pekin, do kto?rego dotra? po dwo?ch tygodniach walki na bezdroz?ach i przejechaniu 11 tysie?cy kilometro?w. W zawodach wez?mie udział 9 polskich reprezentanto?w. Najliczniejsza? grupe? biało-czerwonych tworzy warszawski zespo?ł NAC Rally Team, w kto?rego składzie jedzie Paweł Molgo ? aktualny mistrz Polski w rajdach terenowych, zwycie?zca maratonu Africa Eco Race 2015.
Trasa rajdu liczy 10735 kilometro?w, z czego 4105 km stanowia? odcinki specjalne. Zawodnicy po drodze zmierza? sie? mie?dzy innymi z bezkresnymi stepami Kazachstanu i druga? pod wzgle?dem wielkos?ci na s?wiecie pustynia? Gobi. Niemal codzienne be?da? pokonywac? dystans 700-900 kilometro?w i… przesuwac? wskazo?wki w zegarkach, bowiem w trakcie rajdu az? jedenastokrotnie zmienia? strefe? czasowa?.
Na wyste?p w rajdzie zdecydowały sie? najwie?ksze terenowe teamy na s?wiecie, ws?ro?d nich zespoły Peugeota, X-Raid, Overdrive i Kamaza. U boku mie?dzy innymi Stephane’a Peterhansela, dwunastokrotnego zwycie?zcy Dakaru, oraz Sebastiena Loeba, dziewie?ciokrotnego mistrza S?wiata WRC, na starcie Silk Way Rally 2016 stana? dwie rajdo?wki zespołu NAC Rally Team. Za kierownica? Toyoty Land Cruiser zasia?dzie dwukrotny mistrz Polski w radjach terenowych, Paweł Molgo, kto?remu towarzyszyc? be?dzie Ernest Go?recki. W kabinie cie?z?arowego Unimoga, pełnia?cego role? szybkiego serwisu, miejsca zajma? Piotr Domownik, Janusz Jandrowicz i Michał Ungurian.
– Do startu w ?Silku? szykujemy sie? od po?ł roku ? mo?wi Paweł Molgo. – Tak trudnego egzaminu jeszcze nie przechodzilis?my, dlatego staralis?my sie? przygotowac? do niego w sposo?b optymalny. Ale choc? dysponujemy juz? duz?ym dos?wiadczeniem, tak naprawde? nie wiemy, czego sie? spodziewac?, poza tym z?e przed nami 11 tysie?cy kilometro?w i dwa tygodnie zmagan?. Z?aden z zawodniko?w nie zna jednak trasy, kto?ra nawet organizatorom moz?e sprawic? niespodzianke?. Po drodze pokonamy mie?dzy innymi pustynie? Gobi ? mimo iz? dobrze czuje? na wydmach afrykan?skich, nie wiem, czy azjatyckie wydmy be?da? przypominały piasek z Maroka czy z Mauretanii. A moz?e be?da? miały zupełnie inny charakter? Wiem natomiast, z?e czeka nas ekscytuja?ca przygoda, a naszym celem jest meta. Jak zawsze nie zamierzamy sie? ogla?dac? na rywali. Be?dziemy ?jechac? swoje?, starac? sie? najlepiej jak potrafimy.
– Spodziewac? sie? moz?emy wszystkiego ? dodaje Piotr Domownik, kierowca Unimoga. ? Na pewno be?da? to zupełnie inne zawody niz? rajd, kto?ry odbył sie? pod ta? sama? nazwa? w roku 2012. Wtedy pokonywalis?my trase? z Moskwy do Soczi, a ilos?c? piasku była wre?cz symboliczna. W Chinach ma byc? go o wiele wie?cej. Najwaz?niejsze jednak, by dojechac? do mety. Mamy juz? sporo dos?wiadczenia, wie?c jes?li omina? nas pech i awarie ? be?dzie dobrze!
W czwartek auta Polako?w przeszły badania techniczne i odbio?r administracyjny, kto?re zostały
zorganizowane w kompleksie stadionu Łuz?niki. W pia?tek ponad 100 samochodo?w i 30 cie?z?aro?wek rozpocznie zmagania, przekraczaja?c linie? startu wyznaczona? na Placu Czerwonym u sto?p Katedry S?w. Bazylego. A juz? w sobote? zawodnicy pokonaja? 853 kilometry z Moskwy do Kazania.
– Dysponujemy znakomitym autem, kto?re udowodniło swoja? wartos?c? na innych maratonach ? mo?wi Paweł Molgo. ? Startujemy w najdłuz?szym na s?wiecie rajdzie terenowym ? pie?kniejszego ze s?wieca? by szukac?! Czeka nas wspaniała przygoda, jaka? jest przejazd z Moskwy do Pekinu, kto?remu codziennie towarzyszyc? be?dzie zmiana strefy czasowej. Spotkamy ludzi przero?z?nych nacji, ogla?dac? be?dziemy wspaniałe krajobrazy… A jednoczes?nie be?dzie to wyprawa w nieznane, kto?ra ? jes?li pogoda sprawi nam figla ? moz?e zamienic? sie? w walke? o przetrwanie. To włas?nie za to kocham rajdy terenowe!