Zwycięskiego składu nie zmienia się! NAC Rally Team rozpoczyna operację Silk Way Rally 2016
W styczniu 2015 wygrali rajd Africa Eco Race w grupie aut seryjnych. Jesienia? zapewnili sobie drugie z rze?du zwycie?stwo w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodo?w Terenowych. Na laurach spoczywac? jednak nie zamierzaja?, a zamiast tego wyznaczaja? sobie coraz ambitniejsze cele. W lipcu 2016 zawodnicy NAC Rally Team zmierza? sie? z licza?ca? 9000 kilometro?w trasa? Silk Way Rally – dwutygodniowego maratonu z Moskwy do Pekinu, kto?ry ma ambicje stac? sie? godnym rywalem słynnego Dakaru.
– Zwycie?skiego składu nie zmienia sie?! – ogłasza triumfalnie Paweł Molgo, szef i zarazem pierwszy kierowca NAC Rally Team. – Do walki w Silk Way Rally 2016 wystawimy dwie załogi, kto?re przed rokiem doskonale wspo?łpracowały ze soba? w Afryce. Do startu szykujemy ro?wniez? sprawdzone juz? w boju auta.
O czołowe lokaty w grupie aut seryjnych walczyc? be?dzie biało-czerwona Toyota Land Cruiser prowadzona przez Pawła Molgo, kto?rego pilotem be?dzie Ernest Go?recki. Role? szybkiego serwisu ponownie pełnic? be?dzie niezawodny Unimog, w kto?rego kabinie zajma? miejsca: Piotr Domownik (szef serwisu), Janusz Jandrowicz (nawigator) oraz Michał Ungurian (II nawigator). Zaplecze stanowic? be?dzie grupa mechaniko?w dowodzona przez Adama Spurtacza; za kierownica? cie?z?aro?wki serwisowej zasia?dzie dos?wiadczony Krzysztof Kretkiewicz.
Silk Way Rally, kto?ry cieszy sie? wsparciem rza?do?w Rosji, Kazachstanu oraz Chin, ma wiele atuto?w, by z podniesionym czołem stana?c? do nieformalnej rywalizacji z rajdem Dakar. Rosyjskie bezdroz?a, bezkresne stepy kazachskie i chin?skie pustynie moga? okazac? sie? znacznie trudniejszym i o wiele bardziej ekscytuja?cym wyzwaniem od terenowego klasyka, kto?ry ostatnio boryka sie? z problemami organizacyjnymi w Ameryce Południowej. Dlatego impreza, kto?rej 6. edycja odbe?dzie sie? w dniach 8-24 lipca (po raz pierwszy w formule dwutygodniowej), budzi ogromne zainteresowanie off- roadero?w na całym s?wiecie, co moz?e zaowocowac? silnie obsadzona? lista? startowa?. Z duz?a? liczba? z?en?skich nazwisk, poniewaz? załogi kobiece decyzja? organizatoro?w dla zache?ty zwolnione sa? z wpisowego.
– Choc? do rozpocze?cia zmagan? zostało jeszcze kilka miesie?cy, juz? nie moz?emy doczekac? sie? startu, a nasze przygotowania ida? pełna? para?! – mo?wi Paweł Molgo. – Z powodu niemałych koszto?w długo zwlekalis?my z podje?ciem decyzji, ale gdy klamka zapadła, Silk Way Rally stał sie? naszym priorytetem. To bez wa?tpienia najwie?ksze wyzwanie, z jakim mielis?my dota?d do czynienia. Choc? startowalis?my juz? w SWR 2012, tym razem czeka nas o wiele dłuz?sza i trudniejsza trasa. Obecnie dysponujemy autem, kto?rym s?miało moz?emy zmierzyc? sie? w walce o zwycie?stwo w grupie T2. Cztery lata temu jechalis?my „tylko” po przygode?, natomiast dzis? szykujemy sie? do rywalizacji z najlepszymi załogami na s?wiecie.
Toyota Land Cruiser T2, kto?ra okazała sie? najlepszym autem seryjnym w Africa Eco Race 2015, po powrocie do kraju została rozebrana na cze?s?ci pierwsze i pieczołowicie przegla?dnie?ta. Kluczowe
podzespoły oraz najbardziej zuz?yte elementy zostały wymienione, wie?c dzis? auto zno?w ls?ni nowos?cia?. W dniach 1-2 kwietnia Paweł Molgo wraz z Januszem Jandrowiczem zamierzaja? przetestowac? rajdo?wke?, uczestnicza?c w rajdzie Baja Drawsko, be?da?cym pierwsza? runda? Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodo?w Terenowych. Ich celem nie be?dzie jednak rywalizacja sportowa, ale sprawdzenie auta w „warunkach bojowych”. – Poligon w Drawsku Pomorskim znamy doskonale – mo?wi Paweł Molgo. – Kaz?dy z oeso?w planujemy przejechac? na innym komplecie opon. Pokonanie blisko 350 kilometro?w w tamtejszym terenie da nam odpowiedz?, co jeszcze powinnis?my zmienic? lub poprawic? przed lipcowym maratonem. Silk Way Rally to jedno z najwie?kszych wyzwan? w mojej sportowej karierze, dlatego nie zamierzam nic pozostawic? przypadkowi.